Tuesday, July 27, 2010

Kegiatan Ko-kurikulum Saya


Kegiatan ko-kurikulum saya ialah pancaragam. Saya telah menjadi ahli pancaragam sejak saya berada di darjah tiga iaitu dua tahun yang lalu. Saya bermain sebuah alat muzik yang dipanggil euphonium atau eufonium. Saya rasa saya telah membuat keputusan yang baik.


Saya amat meminati bidang muzik. Saya suka mendengar muzik, menyanyi dan bermain muzik. Selama dua tahun di dalam pancaragam, saya telah mengalami pelbagai pengalaman manis dan pahit. Pada mulanya, saya berasa gementar apabila memegang instrumen yang besar tetapi lama-kelamaan, rasa gementar itu hilang.


Pada bulan April yang lalu, pancaragam sekolah saya telah memasuki pertandingan 'Singapore Youth Festival'. Saya bekerja keras untuk mendapat pingat emas. Malangnya, kami mendapat pingat perak. Saya rasa saya tidak patut berasa sedih kerana perkara yang paling penting ialah saya telah melakukan yang terbaik. Saya cuma berasa kecewa dan hampa kerana impian saya tidak menjadi kenyataan.


Saya harap saya akan terus berada di dalam bidang muzik. Muzik telah menjadi sebahagian dari hidup saya.

No comments: