Friday, July 9, 2010

Bulan Bahasa

Saya telah membaca suratkhabar 'Berita Harian'. Banyak aktiviti telah diadakan sempena bulan bahasa. Tema untuk bulan bahasa pada tahun ini ialah 'Bahasa Kita. Gunakanlah'. Tema ini amat menarik kerana ia ringkas serta menangkap perhatian.

Aktiviti-aktiviti yang akan diadakan ialah menulis cerpen, bercerita dan forum bahasa. Bengkel-bengkel juga diadakan seperti bengkel deklamasi puisi.

Ada beberapa aktiviti yang say berminat untuk turut serta. Mungkin saya akan menghadiri beberapa bengkel atau aktiviti jika saya ada masa lapang. Saya akan memberitahu ibu bapa saya tentang aktivit-aktiviti bulan bahasa dan mereka boleh memberi pendapat tentang aktiviti-aktiviti tersebut.

Saya berasa gembira kerana ada banyak aktiviti yang bagus. Saya jarang mendapat peluang untuk menghadiri bengkel-bengkel sebegini dan saya harap ia akan diadakan lagi.

No comments: