Tuesday, July 27, 2010

Hari Kebangsaan 2010


Pada hari Sabtu yang lalu, saya telah pergi ke Padang untuk menonton previu Hari Kebangsaan bersama murid-murid darjah lima sekolah saya. Singapura berusia 45 tahun. Padang itu sangat besar dan luas. Seramai 25 000 orang boleh duduk di sana.

Saya telah lama menantikan peluang untuk menonton previu Hari Kebangsaan. Setiap tahun, saya cuma menontonnya di televisyen bersama keluarga saya. Pada tahun ini, pengacara-pengacara untuk acara itu ialah Gurmit Singh, Michelle Chia dan Suhaimi Yusof.

Mereka sungguh lucu. Saya dan kawan-kawan saya asyik memekik apabila melihat artis-artis kegemaran kami. Artis-artis yang membuat persembahan ialah Sarah Aqilah, Sezairi Sezali, Taufik Batisah, Sylvia Ratonel dan lain-lain lagi. Kami dapat melihat kapal terbang dan helikopter lalu. Kami juga dapat sebuah beg yang penuh dengan makanan, minuman, bendera dan lain-lain.

Adegan yang paling saya suka ialah melihat bunga api. Bunga api tahun ini lebih bagus dan berwarna-warni.

No comments: